0 Members and 3 Guests are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] 2 Go Down Print
Author Topic: ... ECC # 29 : The SlantNose Story ...  (Read 7547 times)
George Manont
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 2,591


View Profile
« on: March 23, 2015, 09:27:53 am »

.
 
 





GERMAN MUSCLE  :  911 930 SlantNose – FLACHBAU - Story
Mar 15, 2015
 
 
 
ยุค 80’s เป็นยุคที่เรามีความมันส์มาก 
 
 
The 80’s was the period that we all went wild  ;  Yuppies, Junk Bonds, FMCG – Fast-Moving Consumer Goods, IMF – International Monetary Fund, Wars in the middle east, Development of the INTERNET, Michael Jackson, Duran Duran, Madonna, Gun n’ Roses…
 
 
GUN n’ ROSES ? … Like this ?
 
 
 

 
 
 
 
 
 
ช่วงปลาย 70’s … รถ Porsche เริ่มเป็นที่รู้จักว่าแรงจากสนามแข่ง ตัว Engineer ของ Porsche เองก็มาช่วยคิดค้น Design ที่จะทำให้รถได้เปรียบในด้านอากาศพลศาสตร์ โดย Rules Book กำหนดใว้เพียงว่า ... รูปร่างรถเพียงให้คล้าย ก็พอ... ก็มีการดัดแปลงด้านหน้ารถ โดยตัดไฟหน้าออกไปเป็นแบบ กระดก หรือฝังใว้ใต้กันชน
 
Late 70’s we saw Porsche, who was very strong with their race cars  ;  the 935 , after Porsche’s Engineer “ Norbert Singer “ has read the rules book which indicated a major freedom in body design, “ Just follow the silhouette “, hence the “ FLAT NOSE “ design was executed ;
 
 
 
 
 
 
แต่คันนิ้เป็นรุ่นแรก ไฟหน้ายังอยู่ที่เดิม
 
1976 6 hrs. Race @ Silverstone… the NOSE still there…
 
 

 
 
 
 
 
 
FATHER of “ SlantNose “ … ที่มาของ SlantNose…
 
 
 
… 936 @ Le Mans driven by Pescarolo
 
 

 

 
 
 
 
 
 
จริงๆแล้ว โรงงาน Porsche เป็นคนเริ่มที่จะมี FlatNose แรงจนต้องลดขนาดเครื่องยนต์
 
1977 935 2.0 Porsche FLATNOSE, as earlier called in those days,  had the capacity reduced from 2.0 to 1.4 litre .  Car # 40 called the “ BABY “
 
 

 
 
 
 
 
 
รถหมายเลข 43 ถูกพํฒนาเพื่อแข่งที่ Le Mans แต่ไม่สำเร็จ
 
While in 1978, a similar-looked version # 43 … the final version called 935/78 … was developed for Le Mans with 3.2 litre engine.  It was nicknamed as “ Moby Dick “… Alas the car was NOT a successful.  SHAME !
 
 

 
 
 
 
.
Logged
George Manont
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 2,591


View Profile
« Reply #1 on: March 23, 2015, 09:29:21 am »

.
 
 
บรรดาทีมแข่งต่างๆ เอาอย่างบ้าง

 
1977… Then everybody follow the FLATNOSE with their owned 935 racing…
 
 
 
Georg Loos
 

 
 
 
 
Kremer…935 K2 77A…..
 

 
 
 
 
 
โรงงานเพียงขายรถให้ แล้วทีมต่างๆก็นำไป Modified รูปร่างกันเอง
 
Porsche sold the 911 car to customers, one was KREMER who modified the car, in this case to KREMER K1 that still with lights still on the fenders. That was in 1976…
 
 

 
 
 
 
 
 
ทางทีม Kremer ก็เช่นกัน โดยนำรถไปตกแต่งเปลี่ยนแปลง
 
1977 KREMER K2  -  adjusted the design by and for themselves and their customers for racing purposes.  The lights were gone … make it a smooth front end, some say it was good for aerodynamic ?
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
พอถึงปี 1979 … ทีม Kremer เก่งมากที่นำรถเข้าชัยที่ สนาม Le Mans แถมชนะรถโรงงานด้วยซ้ำ
 
Then in 1979, KREMER re-modified again and K3 was made and SURPRISED ! it won the 1979 Le Mans !
 
… and it beat the factory car, … how’s that !
 
 

 

 

 
 
 
 
 
 
ทีม คิดดี เลยออกรถใหม่ที่เรียกว่า K4 ออกมาขายเอง ราคาสูงลิ่ว
 
KREMER thought they could outdo everybody , even the Porsche factory… by mid 1981 they have the K4 come out with  3.1 engine producing 800 hps. And sold for DM. 400,000.
 
The 911 looks is GONE, what we have is the space frame full RACE car !
 
 

 

 

 

 
 
 
 
.
Logged
George Manont
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 2,591


View Profile
« Reply #2 on: March 23, 2015, 09:30:40 am »

.
 
 
มีผู้สนใจ ไปจ้างโรงงาน Porsche ทำคันนิ้มาที่ $ 100,000 เป็นรถของ Black Hawk Collection… ต่อมาขายรถไปในราคา $ 250,000
 
1980 Private party commissioned Porsche for this 1st Porsche SlantNose for $ 100,000… car belonged to BlackHawk Collection, CA - USA.… reportedly sold for more than $ 250,000
 
 

 
 
 
 
 
 
ทีม RUF เข้ามาบุกตลาด USA ... แหวกตลาดโดยแต่งรถ 930 ให้เป็นแบบ SlantNose….. โดยใช้ชิ้นส่วนเหล็ก
 
1981 … that was when RUF had their operation going in the states, a 930 was imported… then their agent began own modifications  ;
 
·        Body parts, in steel were a plenty at that time.
·        RUF had Know-How
·        AMERICAN were readied with new “ Individual “ design
·        Cost was high, but…
 
 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
รถแต่งเองโดยทีม หรือ กลุ่มต่างๆมีมาก โดยเฉพาะที่เป็น Fiber
 
As indicated above, This 1981 930 left the Porsche factory as a standard Turbo, and was then converted to BTR-spec ( Gruppe B- Turbo-RUF )  at an official RUF dealer in New Jersey sometime in the mid-eighties.
 
An all steel conversion, this is no cheap fiberglass knockoff, and is claimed to have just under 26,000 miles from new.
 
The Chiffon White over brown color combination is both unusual and attractive, while the 930S steering wheel really rounds out a great interior.
 
Find it for sale here on eBay in Southfield, Michigan with a $69.9k BIN.  Hey, don’t call ‘em, It’s long GONE !
 

This is an awesome BTR III.
 
·        The engine had more than 400 HP
·        Motronic injection,
·        Generated power to 408 HP – up from 374 HP of earlier BTR’s and of the standard III.
·        It was … “ Blistering Fast Car “
·        Leaks NO fluid
·        NO Accidents
·        RUF Speedlines 17” wheels
·        RUF calipers

รถ Porsche SlantNose ราคาสูงกว่าธรรมดามาก เหมาะสำหรับเสี่ยฟันทองต่างๆ
 
While the slantnose look isn’t for everyone, and the asking price may be a bit higher than the BTR III.  It sure was a relatively affordable way into one of the true monster performance cars of the 80’s – provided you’re brave and/or skilled enough and had a VERY DEEP pocket !

 
 
.
Logged
George Manont
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 2,591


View Profile
« Reply #3 on: March 23, 2015, 09:33:25 am »

.
 
 
FACTORY – Porsche Special Program


 
มาปี 1980 ทางโรงงานเองคันมาก เลยมีแผนกสั่งสินค้าพิเศษมารองรับ ใครอู๋จิ๊ และ อยากได้ SlantNose ก็จะทำให้ได้... จ่ายมาก็แล้วกัน
 
1981 .. Porsche offered a " Slantnose - Flachbau" 930 under the "Sonderwunschprogramm" (special order program).  An otherwise normal 930 with a 935-style slantnose instead of the normal 911 front end.

 
ตัวนิ้แจ้งว่าเป็นรถต้นแบบ ไฟหน้าเหลี่ยม ให้ไอ้เหลี่ยม ?
 
Prototype, believed to be off the factory since 1980, notice the double squared front lights and none of the flip-lights and none of side strakes, why ? ….. are you sure it’s not HOT ?
 





Special FACTORY Workforce doing work on “ Slantnose – Flachbau “








 

แฟชั่นท่านชายสมัยโน้น ทรงผม หนวด เสื้อกางเกง... ใช่เลย
 
Semi-Afro + Mustachio = Men’s Fashion of the day during the 80’s !
 





 
Factory Slantnose had  3  Strakes





 
I take ‘em ALL !
 






 
Each Flachbau unit was handcrafted by remodeling the front fenders.

 
MeMo โรงงาน แจงว่าทำ SlantNose ออกมากี่คัน... หายากนะ
 
Here is the Inter-Office Memo regarding production number of “ Slantnose – Flachbau “
 




 
สถิติการผลิต ไม่ค่อยแน่นอน สมัยก่อนไม่นิยมเก็บตัวเลขครับ
 
Elsewhere, I have gathered the production numbers as follows ;

·        So the slant-nose was only available as a special option from 1981 ... 1981=Light in bumper) Don't know build-number that year.
·        The first slant-nose ever made was on 16 of July 1981 and had Vin 93ZBS000619 But those where different so what .
·        In 1987 you could order a standard slant-nose (a state of original option) M506.

So here we go;


1982 = 38
1983 = 35
1984 = 34
1985 = 44
1986 = 52
1987 = 33

TOTAL = 236

Standard slant-nose from 1987

1987 = 200 (930S-N VS)
1988 = 278 (930S-N VS)
1989 = 147 (930S-N VS)

TOTAL = 625

 
GRAND TOTAL  =  861 Units

 

เพราะว่าราคาวิ่งจู้ด ระดับ 5-60% สูงกว่ารถธรรมดา รถแบบนิ้จากโรงงานจึงมีไม่มาก เขาว่าทำออกมาเพียง 948 คัน
 
Because of the HIGH dinero, up to 60% MORE than your regular Porsche of the days, hence… very few of slantnose from the factory.
 
Several sources claim the factory built 948 units. The Flachbau units delivered in Europe usually featured the 330 hp (246 kW) performance kit.
 
It was in 1984 that Porsche produced the fastest of the 930 Turbos with exhilarating pace 0-60 4.6 s with a top speed of 278 km/h. These are the cars in greatest demand.



1982 911 SC Slantnose





ตัวนิ้วี่งอยู่แถว ซิงกาโปร์
 
1982 930 3.3 was located in Singapore… see the twin squared lights… it must be from very early Slantnose by factory





Tha same goes with this white, it must be an early car…..




 
 
.
Logged
George Manont
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 2,591


View Profile
« Reply #4 on: March 23, 2015, 09:35:22 am »

.
 
 
SLANTNOSE by others ;

KREMER  - 


ทีมนิ้อยู่เมือง โคโลญจ์ ประเทศเยอรมนี เจ้าของเป็นนักแข่งฝีมือดี เอารถบ้านมาจาก Porsche ทำเองแข่งเอง แต่สนใจก็ซื้อได้
 
Kremer Racing is a motorsports team based in Cologne,  Germany,

·        Owned by racing driver Erwin Kremer and his brother Manfred.
·        They have competed internationally with Porsches for nearly all of their existence, and were even one of the factory-backed squads for many years.
·        Kremer both raced and sold to other teams who could not gain the best equipment from the factory.
·        It seems like Kremer is for Porsche in the same way as AMG to Mercedes-Benz

 
แรกๆ ก็ทำรถแบบบ้านๆ แต่พอโรงงานมีตัว 935 ก็แต่งเองเพราะมีฝีมือเรื่องเครื่องยนต์ นับตั้งแต่ K1 + K2 + K3 ซึ่งดันไปชนะที่สนาม Le Mans ในปี 1979 เป็นต้น
 
In the 1970s, Kremer initially tuned 911s, 914-6 GTs, and 934s. However, with the Porsche 935, Kremer began designating their tuned models with the letter K, followed by a number in order of construction. Eight cars were designated as such.
 
·                    935 K1 - Their first privately built 935 in 1976
·                    935 K2 - An improvement on K1 in 1977.
·                    935 K3 - An attempt to mimic the Evolution bodywork on the factory 935/78s. The most successful 935 variant, due to its technical advantage running an air/air intercooler instead of the air/water units used by the Porsche factory. Winner of Le Mans 24 Hours in 1979.
·                    935 K4 - An all-new variant of the 935 for the early 1980s, featuring a space frame
·                    CK5 - A custom-built Group C prototype based on a 936 meant as a temporarily replacement until the 956 was available for customers in 1983.
·                    962CK6 - An improvement on the factory 962
·                    CK7 Spyder - An open-cockpit prototype using 962 mechanicals used in Interserie
·                    K8 Spyder - An improved version of the K7 for use in the International Sports Racing Series and 24 Hours of Le Mans.
 
Kremer also built a 917 for use in the 1981 24 Hours of Le Mans, and would also make improvements on the 911 GT1 and GT2 in the 1990s.
 
 
Kremer K1… 1976
 
Kremer K1 still had lights on fenders… but the look is AWESOME… even with almost 40 years later…..
 

 

 

 
 
 
 
K1 ในยุคใหม่ สีแดงสดใส....
 
Modern-Day K1… in shiny RED… New Wing… New Tires AVON… New Door Mirror… and on the front winsheild… now sporting Kremer – Porsche…. NOT Porsche - Kremer like in the OLD day !
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
Some of Customers Cars…..
 
 

 

 

 

 

 
 
.
Logged
George Manont
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 2,591


View Profile
« Reply #5 on: March 23, 2015, 09:36:25 am »

.
 
 
Kremer K2 … 1977
 
 
วิศวกรโรงงานเป็นคนเริ่มทำ FLATNOSE ( ชื่อที่เรียกสมัยโน้น ) ทีมแข่งต่างๆก็ทำตามกันไป .....
 
For sure , after learning of rules book… Porsche designer came up with the new body design on 935 that believed to gain some advantages on aerodynamic.  The fender is now lowered as the lights were gone, and replaced with 7 vents that actually work.
 
 
See the new design here…..
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
The same design… same power for customers…..
 

 

 
 
.
Logged
George Manont
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 2,591


View Profile
« Reply #6 on: March 23, 2015, 09:37:26 am »

.
 
 
Kremer K3 … 1979…
 
 
ตัวที่ชนะที่ Le Mans 1979…
 
The Le Mans WINNER… actual car
 
 

 

 

 

 
 
 
The same car… now appearing at The Pebble Beach Concourse 2013… AMAZING
 

 
 
.
Logged
George Manont
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 2,591


View Profile
« Reply #7 on: March 23, 2015, 09:39:25 am »

.
 
 
Newly Produced Kremer K3 for JAGERMEISTER


Kremer K3 equalled to the 3rd generation of Kremer modified car, the one that won 1979 Le Mans.

ทีม นิ้ดังมากในสมัยโน้น ต้นทางเป็นบริษัทธุรกิจประเภท LifeStyle + น้ำเมา ... เห็นแบบรถแล้วต้องบอกว่า อ๋อ... ไม่รู้จัก
 
Jagermeister is the BIG name in racing, DTM, in particular.  Jagermeister is definitely BIG life style shop in Germany as they market beverage stuff.


 
 
ตัวนิ้เป็นตัวเก่า สมัย ยุค 70 – 80 โน้น
 
Just to show, the OLD K3 Jagermeister … number # 52











The NEW K3 Jagermeister… # 16 ?


ทำขึ้นมาใหม่ มีเงินซะอย่าง... ใช้เบอร์ 16
 
Speedhunter claimed this car was produced very very close to the original….. let’s have a look









Spaceframe / Roll Cage… added strength to the whole body… no flex…..






Dashboard… trying to maintain the public layout…..





Pedal controls… NICE !




Sequential stick… would you like one ?





Twin turbo…. Zillions of horse…..







เขาว่าพื้นรถเติ้ยมาก เลยต้องกลับด้านตัวห้องเกียร์ให้ราบไปกับตัวถัง
 
Gear box is flipped upside down… to smooth out the lower part





Front hood is braced… making sure tight fit of the body…..






Awesome stance…..






Nice BBS. …. A chance to advertise !





Time to Say GoodBye !



 
 
.
Logged
George Manont
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 2,591


View Profile
« Reply #8 on: March 23, 2015, 09:40:36 am »

.
 
 
KREMER K3 – Jagermeister at 2010 Nurburgring
 
http://www.youtube.com/watch?v=ssyNtFB9Lzg


 
 
 
KREMER K# 3 - 1979 Le Mans Winner ….. at 2013 Pebble Beach
 
http://www.youtube.com/watch?v=B-kzycPc5gg


 
 
.
Logged
George Manont
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 2,591


View Profile
« Reply #9 on: March 23, 2015, 09:42:17 am »

.
 
 
 
Kremer K4… 1981…
 
 
ทีมบอกว่า รถโรงงานไม่เจ๋ง เลยออกตัวใหม่ K4 มาให้เสียเงิน
 
Kremer thought they could outdo factory cars, why not ? they have done just that at Le Mans in 1979…..
 
So in 1981, along came Kremer K4 …..
 
 

 

 

 
 
 
 
ดูแล้วก็น่าเลื่อมใส... SpaceFrame ยั้วเยิ้ย...
 
Body plays a smaller part now, compare to the spaceframe…..
 

 

 

 
 
 
 
แต่ Kremer K4 ก็ไม่ได้ชนะแข่งหลักๆอะไร ให้ตื่นเต้น
 
But… some how… Kremer K4 was not the shining light as everybody was hoping…..
 

 
 
 
 
แต่ตัว รถเบียร์ คันนิ้ น่าดูครับ
 
But this Kremer K4 for Lowenbrau in 1981 was LOOKING GOOD !
 

 

 

 

 
 
 
 
On The Track… with LowenBrau… don’t drink…..
 
 

 

 

 
 
 
 
It was a very SERIOUS racer… and full of spaceframe and braces…..
 

 

 

 

 
 
 
 
สูดอากาส สดๆ เย็นๆ ผ่านงวงสีดำสองข้าง.....
 
Fresh air was feded through those black nozzles…..
 

 

 

 
 
 
 
All those competitors could see…..
 

 
 
 

 
 
 
แต่ตำนาน ก็ไม่ได้ขานว่า K5 ทำชื่ออะไรมากมาย...
 
And the final… 1982 Kremer K5 … but it did NOT go anywhere… nor get anything !
 

 
 
 
.
Logged
George Manont
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 2,591


View Profile
« Reply #10 on: March 23, 2015, 09:44:13 am »

.
 
 
Kremer for Public Street
 
 
ชื่อทีมมักจะผูกอยู่กับการแข่ง สนามแข่ง แต่ก็ยังมีรถจ่ายกับข้าวอยู่บ้าง ประปราย
Kremer name that associated more toward race machines.  But somehow had given their products for public streets as welll.
 
To identify / separate Porsche vs. Kremer  ;  Notice the Strakes… on Kremer version each side vent had 5 strakes… PLUS a gigantic intercooler…







This 1984 KREMER was found in France…..







 
Kremer K2 for Mario Andretti

รถคันนิ้ ปี 1984 ทำมาให้ Mario Andretti นักแข่งชาวอเมริกัน ที่ไปดังที่ Europe ด้วย นัยว่า Mario ออกแบบ แล้ว Kremer ทำรถให้... อร่อยกำลังเหมาะ
 
Mario was the Race Car GUY in the 60’s and 70’s, he was the son of Italian immigrant who made it big with racing, both in USA and Europe.

In 1984, … Kremer has a plan for Mario, they want to build street car for Mario according to his own plan ;

 
Here is what it look like…..
 










 
Here’s the BUILT SPECs

·         KKK Turbocharger from 956
·         Driver adjust control switch
·         Intercooler ex – 956
·         Oil Cooler from 956
·         Special waste gate
·         Special gear box, final drive 4.10
·         Gruppe Camshafts
·         Polished ports and heads
·         Specail exhaust system
·         480 hp.
·         0 to 60 in 3.2 secs.
·         Top Speed 192 mph. (  307 kph. )

Others
 
·         935 Kevlar body
·         Bilstien Shocks, All
·         AntiRoll bars increased to 20 and 22 mm.
·         Cross braces ( see under hood )
·         Lower by 5%
·         BVS wheels
·         Pirelli tires ; F 225 x 50 x 15  /  R 345 x 55 x 15
·         PS-11 Brake pads
 
 
 
Q. What did Porsche 956 look like ?
A. Here it is ! … a pure RACE car…




 
Q. What did BVS look like ?
A. Here they are … BVS wheels !





 
 
.
Logged
George Manont
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 2,591


View Profile
« Reply #11 on: March 23, 2015, 09:46:27 am »

.
 
 
Youtube Race Kremer

 
Kremer K1

http://www.youtube.com/watch?v=2EP9sGs0GQQ



 
 
Kremer K2… Car # 51 rises again…..

http://www.youtube.com/watch?v=VnsgDOPyTG4



 
 
… and here is the Kremer K3… Le Mans WINNER Car # 41 …..

http://www.youtube.com/watch?v=OqoUXH_cLtQ


http://www.youtube.com/watch?v=b2-KMbz7Bpg


 
 
 
… Ride on K3 success… here is Kremer K4

http://www.youtube.com/watch?v=6iCcErrA4AU



… a model car… but exciting…..

 
.
Logged
George Manont
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 2,591


View Profile
« Reply #12 on: March 23, 2015, 09:47:47 am »

.
 
 
Today – KREMER

 
Kremer History ( English )
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Kremer_Racing
 
 

Old Kremer Cars – For Sales
 
https://www.tumblr.com/search/kremer%20porsche%20935

 
 
Kremer Today  ( German )
 
http://www.kremer-racing.eu/
 
 

New / Today Kremer ( German )
 
http://www.kremerracing.com/kremer-racing/ueber-uns/kremer-racing-ag/

 
 
.
Logged
George Manont
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 2,591


View Profile
« Reply #13 on: March 23, 2015, 09:50:57 am »

.
 
 
Slantnose by Others

DP Motorsport


ทีมนิ้ไม่ใช่ทีมแข่ง แต่เป็น Garage ฝีมือดีมากๆ เริ่มต้นโดยทำตัวถังสวยๆให้ Kremer หลังๆทำเองขายเอง บ้างดีกว่า
 
DP, as was known during those days. Started out as the panel / body builder for Kremer RACE cars.  Later on they build for their own cars that meant for street used.
Some said DP built better looking cars compare to Kremer who did mostly the race body.

To sum up  ;  DP built street cars and Kremer built mostly race cars.

 
Short History  ;
 
·         1975 Built NEW racing body for Kremer and public
·         1979 modified Porsche 935, with midified body by Kremer, WON LE MANS
·         With following up matters, went IMSA Racing in USA., with Kremer

 
DP workshop ;






Kremer K2 gets service at DP





ตัวอย่างรถสวย... 1976 แต่ง...
 
Some example  ;  1976 Light Blue Red-White-Blue stripes… still look fresh !
 







 
( Below ) How do you like those radio set up ?
 












 
 

The 1977 famous DP car, Black with blue stripes…..












Another Black car with Blue Stripes… 930 DP… No flip lights, but relocated to below bumper… aggressive !


























Welded twin exhaust was talk of the day… remember ?








Spartan interior… a la Plain-Jane








Seats are quite thick ?









… same Plain-Jane to under the front hood…..






… the under-body is quite clean… small trace of oil…..











… Let’s look inside the engine room…..it’s quite clean too…..







… not much to talk about… the Porsche engine look…. BORING !






… here’s what has been done…..





… excerpt…..

·         Stiffer suspension  ;  Kremer strut bar + Bilstein Shocks + Stronger torsion bars
·         Extra Power  ;  Gruppe B. Camshafts + K27 Turbocharger + Kremer Large Intercooler
·         Body work  ;  flat nose + wide rear wheels + Large whale tail
·         Now, you pay me !

 
Note  ;  There are 2 DP 935 in this picture group, can you spot them ?


 
… and…Can you spot the differences… of these 2 DP cars ?

1985…




1989…





DP Website
 
http://www.dp-motorsport.de/?L=1

 
 
.
Logged
George Manont
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 2,591


View Profile
« Reply #14 on: March 23, 2015, 09:51:49 am »

.
 
 
DP Black … Ready to RUMBLE !

http://www.youtube.com/watch?v=cnHN0OUmo5M#t=45




DP at Babylon Hillclimb

http://www.youtube.com/watch?v=C9cH_Oul2NQ


 
 
.
Logged
Pages: [1] 2 Go Up Print 
« previous next »
 

Page created in 2.091 seconds with 17 queries.